Sedințe:
Data: 2023-11-07
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Admite in parte cererea
Soluția pe scurt: Respinge excepţia prescripţiei dreptului la acţiune ca neîntemeiată.
Admite în parte cererea formulată de reclamantă după cum urmează:
Admite capătul de cerere referitor la anularea Raportului inginerului din data de 23.07.2018 şi dispune anularea acestuia.
Obligă pârâta să plătească reclamantei suma de 4121736,51 lei curs BNR din ziua plăţii reprezentând pretenţii.
Obligă pârâta la plata dobânzii legale pentru suma sus arătată, de la data de 28.02 2018 şi până la data plăţii efective.
Obligă pârâta să plătească reclamantei 43482,89 lei reprezentând pretenţii-cheltuieli cu utilităţi.
Obligă pârâta să plătească reclamantei suma de 545516,34 lei reprezentând reţineri garanţie bună execuţie, conform art.4.2 Contract şi la suma de 621659,95 lei conform art.14.3 Contract.
Obligă pârâta la plata sumei de 378140,96 lei reprezentând garanţie bună execuţie.
Obligă pârâta să plătească reclamantei dobânda legală penalizatoare la sumele datorate de mai sus începând cu data de 28.02.2018 şi până la data achitării efective.
Respinge restul pretenţiilor ca nefondate.
Obligă pârâta la plate următoarelor sume reprezentând cheltuieli de judecată, respectiv, 65873 lei TJT. - cererea principală -, 19360 lei TJT - cerere conexă -, 3000 lei onorariu expert contabil, 23000 lei onorariu expert tehnic, 3000 lei expert tehnic, şi 20012 lei onorariu avocat cererea principală şi 19300 lei onorariu avocat cerere conexă.
Respinge cererea reconvenţională formulată de pârâta BASP PROPERTY ca nefondată.
Cu drept de a formula apel, în termen de 30 zile de la comunicare pentru părţi, apelul urmând a fi depus la sediul Tribunalului Bucureşti, Secţia a VI-a Civilă..
Pronunţată astăzi, 07.11.2023, în baza art. 396 al.2 C.P.Civ. prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor la grefa instantei.
Document: Hotarare
Data: 2023-10-24
Ora estimată: 11:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 07.11.2023.
Pronunţată în şedinţă publică, azi, 24.10.2023.
Document: incheiereAmanareinitialaapronuntarii
Data: 2023-09-12
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru îndeplinirea unor obligaţii, amână judecarea cauzei la data de 24.10.2023.
Document: incheieredesedinta
Data: 2023-08-01
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Repus pe rol
Soluția pe scurt: Repune cauza pe rol pentru noi lămuriri.
Fixează termen de judecată la 12 septembrie 2023.
Se citează părţile.
Pronunţată, astazi, 01.08.2023 în baza art. 396 al. 2 C.P.Civ. prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor la grefa instantei.
Document: incheieredesedinta
Data: 2023-07-18
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la 01 august 2023.Pronunţată, astăzi, 18.07.2023 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor.
Document: incheiereAmanareulterioaraapronuntarii
Data: 2023-07-11
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la 18 iulie 2023.
Pronunţată, astazi, 11.07.2023 în baza art. 396 al.2 C.P.Civ. prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor la grefa instantei.
Document: incheiereAmanareulterioaraapronuntarii
Data: 2023-06-27
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronuntarea la 11.07.2023.Pronuntată în sedintă publică azi 13.06.202.
Document: incheiereAmanareulterioaraapronuntarii
Data: 2023-06-13
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronun?area la 27.06.2023.Pronun?ată în ?edin?ă publică azi 13.06.2023.
Document: incheiereAmanareulterioaraapronuntarii
Data: 2023-05-30
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronuntarea la 13.06.2023.Pronuntată în sedinta publică azi 30.05.2023 prin punerea solutiei la dispozitia partilor prin intermediul grefei instantei.
Document: incheiereAmanareinitialaapronuntarii
Data: 2023-04-04
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru îndeplinirea unor obligaţii.
Document: incheieredesedinta
Data: 2023-02-21
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Faţă de lipsa raportului de expertiză.
Document: incheieredesedinta
Data: 2022-11-22
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: lipsă dosarului de ataşat
Document: incheieredesedinta
Data: 2022-10-11
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru lipsa raportului de expertiză
Document: incheieredesedinta
Data: 2022-10-10
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Termen preschimbat
Soluția pe scurt: incident procedural
Data: 2022-09-30
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond CC
Tip soluție: Termen preschimbat
Soluția pe scurt: Preschimbă, din oficiu, termenul de judecată stabilit pentru data de 10.10.2022, la data de 11.10.2022, ora 09:00, Sala E 28, pentru când se vor cita părţile prin mijloace electronice.
Fără cale de atac.
Pronunţată astăzi, 30.09.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: incheieredesedinta
Data: 2022-05-23
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: formulare/răspuns obiecţiuni
Document: incheieredesedinta
Data: 2022-03-28
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru a se lua la cunoştinţă de raportul de expertiză
Document: incheieredesedinta
Data: 2022-01-31
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-11-22
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-09-27
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-06-21
Ora estimată: 09:00
Tip soluție: Termen preschimbat
Soluția pe scurt: Preschimbă termenul de judecată de la data de 21.06.2021 la data de 07.06.2021
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-06-07
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrarea probelor
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-04-26
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond CC
Tip soluție: Termen preschimbat
Soluția pe scurt: Dispune preschimbarea termenului de judecată de la data 21.06.2021, la data de 07.06.2021.
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-04-12
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână cauza pentru efectuarea expertizei.
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-03-01
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Având în vedere lipsa raportului de expertiză, acordă termen la data de 12.04.2021. Pronunţată în şedinţa publică, azi, 01.03.2021.
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-01-18
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-11-09
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-09-14
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-07-20
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Administrare probe.
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-06-22
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Administrare probe.
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-04-13
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Termen preschimbat
Soluția pe scurt: Incident procedural- termen preschimbat
Data: 2020-03-16
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond CC
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Preschimbă termenul de judecată din data de 13.04.2020 la data de 22.06.2020. Pronunţată azi, 16.03.2020.
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-02-17
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Având în vedere Hotărârea nr. 2/21.01.2020 a Adunării Generale a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti prin care s-a decis suspendarea pe o perioadă nedeterminată a activităţii de judecată, amână judecarea cauzei la data de 13.04.2020.
Document: incheieredesedinta
Data: 2020-01-20
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-11-25
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-09-30
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-06-03
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru a se reveni cu adresă către expert.
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-05-20
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-04-22
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-03-25
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-02-25
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2019-01-28
Ora estimată: 10:30
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: administrare probe
Document: incheieredesedinta
Data: 2018-12-10
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Încuviinţează următoarele obiective ale expertizei în specialitatea „instalaţii pentru construcţii”:
1. să se identifice lucrările real executate de reclamanta pârâtă, pe categorii de instala?ii ?i să se determine contravaloarea acestora pentru lucrările propuse la decontare prin situa?iile de lucrări SL12 SL13, prin raportare la lista de lucrări anexa 4 EM la contract, în baza actelor pe care reclamanta pârâtă le-a anexat la aceste situa?ii de lucrări în conformitate cu clauzele contractuale ?i cu cerin?ele Normativului C 56-02 pentru verificarea calită?ii ?i recep?ia lucrărilor de instala?ii aferente construc?iilor; se vor stabili şi sumele achitate de pârâtă pentru lucrările executate şi echipamentele livrate, precum şi lucrările executate şi echipamentele nedecontate;
2. să se identifice lucrările real executate ?i să se determine gradul procentual ?i valoric de executare a obliga?iilor asumate de antreprenor prin contract la data de 15.03.2017 ?i la data de 26.10.2017;
3. să se determine gradul procentual ?i valoric de executare a obliga?iilor asumate de antreprenor prin contract, la data de 15.03.2017 prin raportare la obliga?iile asumate de reclamanta pârâtă prin anexa 4EM la contract ?i la situa?iile de lucrări agreate de păr?i corespunzătoare ?i, pe această bază, expertul să precizeze dacă toate lucrările care nu depind de existen?a tavanelor false, pardoselilor flotante ?i a bran?amentelor definitive ale clădirii la re?elele publice de distribu?ie de energie electrică, de gaze naturale ?i de apă erau executate la data respectivă iar, dacă nu erau executate, atunci expertul să precizeze gradul procentual de nerealizare, pe tipuri de instala?ii;
4. să se stabilească dacă la data de 15.03.2017 existau motive independente de culpa antreprenorului reclamant ?i care făceau ca lucrările de instala?ii să nu poată fi finalizate, cum ar fi nepredare front de lucru, finisaje, pardoseli, tavane, grupuri sanitare, bran?amente etc.;
5. să se determine data la care imobilul aflat în construc?ie a fost racordat definitiv la utilită?i – gaze, energie electrică, apă, canalizare;
6. să se stabilească dacă la data rezilierii anun?ate de către beneficiar – 26.10.2016 existau impedimente la executarea lucrărilor de instala?ii neimputabile reclamantei – nepredare front de lucru, finisaje, pardoseli, tavane, grupuri sanitare, bran?amente;
7. să se determine care erau în mod real utilită?ile consumate de către antreprenor – energie electrică, gaze ?i evacuare de?euri propor?ional cu valoarea lucrărilor de instala?ii din total construc?ie (pro-rata cu ceilal?i antreprenori ?i cu consumul propriu al beneficiarului);
8. să precizeze expertul dacă au existat modificări ale proiectului de instala?ii HVAC, sanitare interioare si exterioare, electrice curen?i tari si curen?i slabi, indicând cronologia acestor modificări ?i cine este responsabil pentru acestea, dacă vreuna din părţi s-a opus şi care au fost consecinţele cu privire la termenul contractual agreat;
9. să stabilească dacă la data de 15.03.2017 proiectul de instala?ii cu detalii de execu?ie era complet ?i în formă finală, aprobat de verificatori ?i cu viza bun de execu?ie ?i dacă se puteau executa lucrările după acest proiect;
10. să stabilească expertul daca tablourile generale TGN si TGS ale clădirii, la data de 15.03.2017, respectiv în forma proiectată la acea dată şi acceptată de părţi, puteau fi func?ionale ?i dacă asigurau protec?iile necesare în conformitate cu normativele în vigoare;
11. să se precizeze dacă puterea instalată prevăzută în proiectul disponibil la data de 15.03.2017 asigura puterea necesară pornirii pompelor de incendiu ?i desfumării în cazul scenariului unui incendiu, în paralel cu alimentarea consumatorilor nevitali din clădire;
12. să se stabilească dacă sistemele de prindere cabluri curen?i slabi prevăzute în proiectul disponibil la data de 15.03.2017 erau conforme cu normativele în vigoare (I7) ?i cu prevederile IGSU;
13. să se precizeze când au fost stabilite cerin?ele de reproiectare pe curen?i slabi;
14. să se precizeze când s-a instalat rezervorul de reten?ie pentru apele pluviale, dacă lucrarea a fost realizată de BASP Property S.R.L. cu ter?i antreprenori, si modul de deversare a apelor pluviale utilizat până la momentul instalării rezervorului de reten?ie;
15. să se precizeze dacă se puteau finaliza lucrările de instala?ii stingere incendiu sau nu în condi?iile în care apele pluviale erau deversate în rezervorul de incendiu până la finalizarea rezervorului de reten?ie;
16. să se stabilească când au fost finalizate lucrările de hidroizola?ii ale terasei clădirii
17. să se precizeze când a fost cerut şi terminat postamentul pentru cazanele termice ?i dacă fără acesta se putea finaliza centrala termică;
18. să se indice necesarul total de putere electrică pentru a porni toate echipamentele HVAC ?i sanitare existente în clădire, în regim de func?ionare normală ?i să se compare această putere calculată în raport cu puterea asigurată de alimentarea de organizare de ?antier
19. să se precizeze dacă puterea electrică disponibilă în ?antier era suficientă pentru pornirea tuturor instala?iilor HVAC ?i sanitare la data de 01.10.2017;
20. să se precizeze dacă se putea face punerea în func?iune pentru echipamentele HVAC folosind alimentarea organizării de ?antier, la puterea instalată pentru organizare de ?antier;
21. să se indice dacă din punct de vedere tehnic echipamentele HVAC (chilere centrale de tratare aer) puteau fi puse în func?iune separat, fiecare în mod independent de celelalte (exemplu: punere în func?iune chiler fără centrale de tratare aer, sau fără pompe, sau punere în func?iune centralele de tratare fără chilere func?ionale sau fără ventiloconvectori func?ionali);
22. să se precizeze dacă au existat lucrări executate de două sau de mai multe ori (montare, demontare, remontare) de către antreprenorul de instala?ii electromecanice datorită instruc?iunilor contradictorii sau datorate modificărilor de proiect solicitate de inginer/beneficiar;
23. să se precizeze dacă lucrările de finisaje din interiorul clădirii se puteau efectua în lunile noiembrie 2016 – martie 2017, în conformitate cu normele de calitate ?i de execu?ie, cu respectarea proceselor tehnologice, ?inând cont de temperaturile exterioare, de condi?iile climaterice de temperatură ?i umiditate, de faptul că imobilul era sau nu închis ?i încălzit;
24. să precizeze expertul dacă diminuările de capacitate (putere termică instalată) ale echipamentelor HVAC (centrala termică, chillere) au condus la modificări majore ale configura?iei instala?iilor (diametre ?i lungimi de conducere ?i conductor). Dacă răspunsul este pozitiv atunci să aprecieze expertul dacă execu?ia acestor lucrări putea fi efectuată înăuntrul termenului asumat contractual
25. să se stabilească dacă la data rezilierii contractului (26.10.2017) reclamanta pârâtă executase toate lucrările care nu depindeau de existen?a tavanelor false, pardoselilor flotante ?i a bran?amentelor definitive ale clădirii la re?elele publice de distribu?ie de energie electrică, de gaze naturale ?i de apă iar, în caz contrar, să indice gradul de nerealizare;
26. să precizeze expertul ce probe ?i ce teste cu privire la calitatea ?i func?ionalitatea lucrărilor pe tipuri de instala?ii, sunt obligatorii conform Normativului C 56-02 ?i care dintre acestea puteau fi executate pe ?antier înainte de bran?area definitivă a clădirii la re?ele publice de distribu?ie energie electrică, gaze naturale ?i de apă ?i canalizare ?i dacă acestea au fost executate pe tipuri de instala?ii, la cele două date de referin?ă adică 15.03.2017 ?i 26.10.2017 iar, dacă nu erau executate la datele de referin?ă, atunci să se precizeze când s-au executat;
27. să stabilească expertul dacă - de?i bran?amentul electric ?i postul trafo erau finalizate de către Electromontaj încă din data de 05.10.2016 - instala?ia interioară de utilizare a energiei electrice în clădire putea fi pusă în func?iune în lipsa tabloului general, barelor de distribu?ie ?i tablourilor secundare ?i înainte de depunerea la Enel a “dosarului de utilizare” întocmit de executantul instala?iei de utilizare, (Anconi, în acest caz) în conformitate cu prevederile “Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la re?ele electrice de interes public”, aprobat prin OANRE nr. 199/2008; să precizeze expertul când au fost îndeplinite condi?iile tehnice ?i legale pentru racordarea “pe definitiv” a instala?iei electrice a clădirii la re?eaua publică de distribu?ie a energiei electrice ?i în a cui responsabilitate era finalizarea instala?iilor electrice interioare ?i întocmirea dosarului de utilizare;
28. să se precizeze dacă puteau fi efectuate testele de func?ionare ?i puteau fi puse în func?iune - înainte să fie alimentate electric “pe definitiv”, ?i nu din organizarea de ?antier – următoarele instala?ii: a) instala?ia de detec?ie a scăpărilor de gaze naturale; b) arzătoarele de gaze naturale modulate electronic ale cazanelor de încălzire; c) centrala de detec?ie ?i alarmare la incendiu; d) echipamentele electronice de tip convertor aferente instala?iilor de desfumare. Func?ie de răspunsul la întrebările de mai sus, să se precizeze dacă puteau fi testate ?i puse în func?iune instala?ia de utilizare gaze naturale, centrala termică, instala?iile de stins incendiul, instala?iile de desfumare ?i presurizare, în componen?a cărora se găsesc echipamentele electronice sus men?ionate;
29. să precizeze expertul care sunt riscurile poten?iale la care este supusă proprietatea ?i personalul pârâtei reclamate de la începerea lucrărilor pe ?antier ?i până la semnarea Certificatului preliminar final de plată ca urmare a lipsei asigurării pe care reclamanta pârâtă era obligată să o încheie ?i prezinte pârâtei reclamante în 7 zile de la semnarea Contractului conform clauzelor 18.1, 18.2. 18.3 din Contractul Fidic Ro?u cu modificările făcute prin acelea?i clauze din Condi?iile speciale pentru lucrările EM (anexa 1 EM la contract).
Se va emite adresa către expertul desemnat în şedinţa din 26.11.2018, pentru efectuarea expertizei.
Amână cauza şi acordă termen la data de 28.01.2019, C16F, ora 10:30, sala E28, pentru când părţile au termen în cunoştinţă.
Cale de atac odată cu fondul.
Pronunţată în şedinţa publică azi, 10.12.2018.
Document: incheieredesedinta
Data: 2018-11-26
Ora estimată: 10:30
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra obiectivelor la data de 10.12.2018.
Termen pentru administrare probe 28.01.2019, ora 10:30.
Pronunţată în şedinţa publică azi, 26.11.2018.
Document: incheiereAmanareinitialaapronuntarii
Data: 2018-10-29
Ora estimată: 10:30
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru administrare probe acordă termen la data de 26.11.2018, ora 10:30.
Pronunţată în şedinţa publică azi, 29.10.2018.
Document: incheieredesedinta
Data: 2018-09-03
Ora estimată: 09:00
Complet: C16-Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În temeiul dispoziţiilor art. 204 CPC, acordă termen la data de 29.10.2018, ora 10:30.
Pronunţată în şedinţa publică azi, 03.09.2018.
Document: incheieredesedinta