Sedințe:
Data: 2021-12-02
Ora estimată: 12:00
Complet: C8-LP-2021
Tip soluție: Civil
Soluția pe scurt: Ia act de tranzacţia încheiată între reclamanta Tatstyl Grup SRL, în contradictoriu cu pârâta Elsaco Electronic SRL, având următorul conţinut:
„CONTRACT DE TRANZAC?IE
Prezenta Tranzac?ie se încheie ca urmare a Dosarului nr. 1692/108/2021 deschis la Tribunalul Arad de către societatea TATSTYL GRUP SRL în calitate de Reclamant împotriva societă?ii ELSACO ELECTRONIC SRL BOTO?ANI în calitate de Pârât, ?i a negocierilor dintre cele două păr?i, în vederea stingerii litigiului existent.
În temeiul dispozi?iilor art. 2267-2272 din Codul civil român, acest contract de tranzac?ie ("Tranzac?ia") a fost încheiat în data de 26.11.2021, între:
A. Societatea TATSTYL GRUP SRL, reprezentată legal prin domnul administrator HETCO MARIUS GABRIEL,
pe de o parte ?i, pe de altă, parte,
B. Societatea ELSACO ELECTRONIC SRL, reprezentată legal prin Director General - ILIU?Ă VIOREL.
în continuare denumite în mod individual "Partea" ?i colectiv ca păr?ile,
I. PREAMBUL
1.1. AVÂND ÎN VEDERE FAPTUL CĂ
Între societatea TATSTYL GRUP SRL ?i compania ELSACO ELECTRONIC SRL BOTO?ANI au existat o serie de raporturi juridice materializate prin încheierea unui contract de execu?ie lucrări.
La data de 24 februarie 2020, între păr?i a fost încheiat Contractul de execu?ie lucrări cu numărul 6621, având ca obiect „Termoficare in Arad - Reabilitarea re?elei de transport si distribu?ie a energiei termice si transformarea punctului termic din cartierul Aradul Nou - derulate de Antreprenor - în calitate de executant cu Municipiul Arad - în calitate de Achizitor, în baza contractului nr. 82399/3112 din 08.11.2018.”
Societatea TATSTYL GRUP SRL a prestat serviciile contractate, a?a cum rezultă din documentele anexe ale facturilor fiscale, respectiv centralizatoare ?i rapoarte de lucru emise în acest sens.
Fa?ă de aceste raporturi juridice, în urma prestării serviciilor contractate, societatea TATSTYL GRUP SRL a emis următoarele facturi fiscale, în baza contractului de execu?ie lucrări încheiat între păr?i, care nu au fost achitate de către societatea ELSACO ELECTRONIC SRL, în valoare totală de 274,666.53 lei:
Factura seria ARTS nr. 0225 din data de 04.11.2020 în sumă de 47.712,15 lei;
Factura seria ARTS nr. 0243 din data de 02.12.2020 în sumă de 76.624,10 lei;
Factura seria AR TS nr. 0278 din data de 21.01.2021 în sumă de 86.938,98 lei;
Factura seria AR TS nr. 0279 din data de 21.01.2021 în sumă de 7.389,90 lei;
Factura seria AR TS nr. 0280 din data de 21.01.2021 în sumă de 56.001,40 lei.
Astfel, la data de 18 martie 2021 societatea TATSTYL GRUP SRL, a notificat societatea ELSACO ELECTRONIC SRL BOTO?ANI cu privire la existen?a unei crean?e împotriva sa, aceasta fiind unica sa preten?ie materială fa?ă de debitoare, solicitând-i totodată să procedeze la achitarea acestui debit în cuantum de 274.666,53 lei, lucru care nu s-a întâmplat, motiv pentru care,
1.2. ÎN URMA NEGOCIERILOR,
care au avut loc între păr?i, negocieri referitoare la prejudiciul cauzat societă?ii TATSTYL GRUP SRL, prin neachitarea debitului restant de către societatea ELSACO ELECTRONIC SRL, noi, păr?ile, am consim?it la încheierea prezentului acord, liber exprimat, neafectat de niciun viciu de consim?ământ ?i am ajuns la o în?elegere totală cu privire la obiectul preten?iilor.
1.3. PRIN URMARE,
în considerarea reprezentărilor ?i garan?iilor reciproce, a promisiunilor, a în?elegerilor ?i acordurilor prevăzute în prezenta Tranzac?ie, declarăm că
1.4. SUNTEM DE ACORD ?l HOTĂRÂM după cum urmează:
II. OBIECTUL TRANZAC?IEI
2.1. În această fază a diferendului, ulterior transmiterii soma?iei de plată din data de 18.03.2021 pentru achitarea sumei de 274.666,53 lei, ?i ulterior învestirii instan?ei de judecată, păr?ile convin, prin prezentul contract ca, prin concesii reciproce ?i în temeiul art. 2267 ?i urm. Cod Civil, să prevină litigiul ca urmare a neachitării debitului restant ?i să asigure executarea conven?iei intervenite între păr?i în data de astăzi 26.11.2021.
2.2. Păr?ile, în virtutea prevederilor prezentului contract, convin următoarele:
Societatea ELSACO ELETRONIC SRL (debitorul) se obligă ca, în termen de 3 zile lucrătoare de la data semnării prezentei tranzac?ii, să achite societă?ii TATSTYL GRUP SRL (creditorul) debitul restant în cuantum de 194.754,30 lei în contul numărul RO03 BTRL RONC RT0V 2806 0801, deschis la Banca Transilvania - Sucursala Arad, debit rezultat în urma raporturilor juridice desfă?urate între păr?i, respectiv ca urmare a încheierii Contractului de execu?ie lucrări cu Numărul 6621 din data de 24.02.2021, a cărui contravaloare a fost facturată prin emiterea mai multor facturi fiscale, dintre care cele mai sus enumerate, în număr de 5 (cinci) au rămas neachitate.
Păr?ile convin asupra faptului ca, pentru diferen?a de debit rămasă neachitată, în suma de 79.912,23 lei, societatea TATSTYL GRUP SRL va emite o factura de discount pe care beneficiarul ELSACO ELECTRONIC SRL BOTO?ANI se obliga să o înregistreze în contabilitatea companiei.
Totodată, pentru suma de plată pe care o are TATSTYL GRUP SRL faţă de ELSACO ELECTRONIC SRL în valoare de 15.221,29 lei, ELSACO ELECTRONIC SRL să emită la rândul ei o factură de discount pe care TATSTYL GRUP SRL se obligă să o înregistreze în contabilitatea companiei.
2.3. În ipoteza în care debitorul nu va achita integral, în termen de 3 zile lucrătoare, dar nu mai târziu de data de 02 decembrie 2021, suma convenită prin prezentul contract, creditorul va putea continua procedurile în faţa instan?elor de judecată în vederea demarării executării silite pentru întregul debit în suma de 274.666,53 lei, la care se vor adaugă penalită?ile de întârziere calculate la zi.
2.4. Păr?ile declară, în mod expres, că prezentul contract reprezintă voin?a liberă, neviciată a acestora, fiind semnat de către păr?i, cu inten?ia de a preveni un litigiu având ca obiect ac?iune în preten?ii cu scopul recuperării debitului restant de la debitoarea societatea ELSACO ELECTRONIC SRL BOTO?ANI, înainte de învestirea instan?ei de judecată.
2.5. Ambele păr?i declară, în mod expres, că nu există alte preten?ii reciproce în afara celor care fac obiectul prezentului contract, au lichidat orice preten?ii izvorâte din contractul mai susmen?ionat, Numărul 6621 din data de 24.02.2021, inclusiv eventuale accesorii, penalită?i de întârziere, dobânzi, daune indirecte, cheltuieli de orice altă natură etc, astfel încât aspectele asupra cărora acestea au convenit anterior, prin acest contract, nu vor mai putea face obiectul vreunui litigiu viitor, cu excep?ia situa?iei în care una dintre păr?i nu î?i respectă sau nu î?i execută obliga?iile asumate prin prezenta tranzac?ie.
2.6. Totodată, păr?ile sunt de acord asupra faptului că, în situa?ia în care una dintre acestea nu execută/execută necorespunzător obliga?iile asumate prin intermediul acestui contract, partea îndreptă?ită poate să facă demersurile judiciare ce se impun, în vederea punerii în executare a prezentului contract de tranzac?ie.
2.7. Fiecare dintre păr?ile semnatare ale acestui contract vor suporta toate costurile aferente semnării, inclusiv, dar fără a se limita la costurile cu consultan?ii, avoca?ii, tehnicienii care au evaluat situa?ia de fapt, etc.
III. ÎNCETAREA/REZILIEREA CONTRACTULUI
3.1. Prezentul Contract încetează în oricare dintre următoarele situa?ii:
(i) la expirarea duratei sale, care echivalează cu achitarea integrală a debitului, la termenul convenit, respectiv cel mai târziu la data de 02 decembrie 2021 inclusiv, conform art. 2.2;
(ii) oricând, în orice împrejurări, prin consim?ământul scris al tuturor Păr?ilor;
(iii) prin rezilierea de plin drept, fără punere în întârziere, fără acordarea unui termen de gra?ie, fără interven?ia instan?ei ?i fără îndeplinirea altor formalită?i, Păr?ile fiind considerate de drept în întârziere (fără o notificare necesară în acest sens), prin simpla expirare a termenelor prevăzute în prezentul Contract, în cazul în care una din părţi nu îşi va îndeplini la termen obliga?iile asumate şi în căzui în societatea ELSACO ELECTRONIC SRL BOTO?ANI nu procedează la achitarea integrală a sumei de 194.754,30 lei, situa?ie în care Contractul încetează de drept, fără o notificare prealabilă sau punere în întârziere ?i fără interven?ia instan?ei de judecată, caz în care, întregul contract devine executoriu pentru suma rămasă restantă.
3.2 Prezenta tranzacţie nu poate fi modificată decât prin acordul scris al păr?ilor contractante, iar executarea actului juridic ?i a tuturor obliga?iilor şi renun?ărilor care sunt cuprinse în con?inutul acesteia este obligatorie pentru păr?i în temeiul principiului pacta sunt servanda. Neîndeplinirea unei/oricărei obliga?ii asumate de vreuna dintre păr?i nu va afecta în niciun fel în?elegerea păr?ilor referitoare la stingerea irevocabilă a preten?iilor reciproce ?i va acorda dreptul celeilalte păr?i să solicite aplicarea principiului obligativită?ii efectelor contractului prevăzut de dispozi?iile art. 1270 din Codul civil român, precum ?i dreptul de a solicita obligarea păr?ii care nu ?i-a respectat propriile angajamente la plata tuturor despăgubirilor pentru prejudiciile cauzate, în cuantumul ?i modalită?ile prevăzute de lege la dispozi?ia păr?ilor, dar ?i, la libera alegere a păr?ii prejudiciate, astfel cum sunt indicate în mod expres prin prezenta Tranzac?ie ?i/sau în cuprinsul Documentelor Contractului.
IV. LEGEA APLICABILĂ ?l SOLU?IONAREA LITIGIILOR
4.1. Păr?ile vor solu?iona pe cale amiabilă orice revendicare sau diferend în legătură cu prezentul contract.
4.2. Orice litigiu, controversă, revendicare sau încălcare, reziliere sau invaliditate a acestora, care nu poate fi solu?ionată pe cale amiabilă de către Păr?i, va fi solu?ionată definitiv de către instan?ele de judecată competente din Arad.
V. DIVERSE
5.1. Orice notificare sau alt document comunicat sau transmis de oricare dintre Păr?i celeilalte păr?ii în legătura cu prezentul Contract va fi considerat a fi fost transmis/primit:
(i) dacă este trimis prin po?tă ca scrisoare recomandată cu confirmare de primire - fiind considerată remisă la data la care destinatarul a confirmat primirea scrisorii sau
(ii) dacă notificarea a fost transmisă prin curierat sau servicii de livrări iar curierul sau serviciul de livrări are un registru de coresponden?a transmisă - fiind considerată remisă, la data indicată în acesta sau,
Pentru a face dovada transmiterii, va fi suficient să se demonstreze (după caz) că transmiterea a fost efectuată sau că plicul con?inând respectiva notificare sau document a fost corect adresat, conform adreselor prevăzute în preambul ?i expediată ca scrisoare recomandată ?i poate demonstra că a fost transmis corespunzător.
5.2. Adresele de notificare nu pot fi modificate decât pe teritoriul României ?i cu condi?ia notificării scrise prealabile a celeilalte păr?i. în măsura în care una din păr?i î?i modifică adresele de notificare, dar nu aduce la cuno?tin?a celeilalte păr?i această modificare, notificările realizate de partea care nu a fost în?tiin?ată cu privire la modificarea adresei de comunicare, la adresa mai sus indicată sunt considerate recep?ionate
5.3. În cazul în care orice prevedere a acestei Tranzac?ii devine sau este declarată de către o instan?ă competentă ca fiind nelegală, nulă, celelalte prevederi ale tranzac?iei vor rămâne în vigoare, iar aplicarea acestor prevederi în raporturile cu alte persoane sau în alte circumstan?e va fi interpretată astfel încât să afecteze de o manieră rezonabilă inten?iile păr?ilor. Păr?ile agreează să înlocuiască aceste prevederi nule sau neexecutorii ale Tranzac?iei cu clauze valide ?i executorii care vor urmări, în măsura în care este posibil, scopurile economice; inten?iile de afaceri ale păr?ilor, exprimate anterior de către păr?i în clauzele nelegale.
5.4. Dispozi?iile prezentului Contract de tranzac?ie se completează cu regulile cuprinse în art. 2267-2278 din Codul Civil.
Prezentul Contract de tranzac?ie reprezintă în?elegerea scrisă, neviciată, voin?a liberă a păr?ilor, definitivă ?i irevocabilă cu privire la modul în care se vor executa obliga?iile păr?ilor ?i este redactat în 2 exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, astăzi data de 26.11.2021.”
Cu recurs în termen de 30 de zile de la comunicare, recurs care se depune la Tribunalul Arad.
Pronunţată azi, 02.12.2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: Hotarare
Data: 2021-11-04
Ora estimată: 09:06
Complet: C8-LP-2021
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen 02.12.2021 ora 12:00 pentru audierea martorilor
Document: incheieredesedinta
Data: 2021-09-23
Ora estimată: 09:10
Complet: C8-LP-2021
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen 04.11.2021 ora 09:06 pentru soluţionarea litigiului pe cale amiabilă
Document: incheieredesedinta