DOSAREJUSTITIE.ROBlogDespre noi
Instanțele României:
Curtea de Apel ALBA IULIA Tribunalul ALBA Judecătoria AIUD Judecătoria ALBA IULIA Judecătoria BLAJ Judecătoria CÂMPENI Judecătoria SEBEŞ Tribunalul HUNEDOARA Judecătoria BRAD Judecătoria DEVA Judecătoria HAŢEG Judecătoria HUNEDOARA Judecătoria ORAŞTIE Judecătoria PETROŞANI Tribunalul SIBIU Judecătoria AGNITA Judecătoria MEDIAŞ Judecătoria SALIŞTE Judecătoria SIBIU Judecătoria AVRIG Curtea de Apel BACĂU Tribunalul BACĂU Judecătoria BACĂU Judecătoria BUHUŞI Judecătoria MOINEŞTI Judecătoria ONEŞTI Judecătoria PODU TURCULUI Tribunalul NEAMŢ Judecătoria BICAZ Judecătoria PIATRA-NEAMT Judecătoria ROMAN Judecătoria TĂRGU NEAMŢ Curtea de Apel BRAŞOV Tribunalul BRAŞOV Tribunalul pentru minori şi familie BRAŞOV Judecătoria BRAŞOV Judecătoria FĂGĂRAŞ Judecătoria RUPEA Judecătoria ZĂRNEŞTI Tribunalul COVASNA Judecătoria ÎNTORSURA BUZĂULUI Judecătoria SFÂNTU GHEORGHE Judecătoria TÂRGU SECUIESC Curtea de Apel BUCUREŞTI Curtea Militara de Apel BUCUREŞTI Tribunalul BUCUREŞTI Tribunalul Militar BUCUREŞTI Tribunalul Militar Teritorial BUCUREŞTI Judecătoria SECTORUL 1 BUCUREŞTI Judecătoria SECTORUL 2 BUCUREŞTI Judecătoria SECTORUL 3 BUCUREŞTI Judecătoria SECTORUL 4 BUCUREŞTI Judecătoria SECTORUL 5 BUCUREŞTI Judecătoria SECTORUL 6 BUCUREŞTI Tribunalul CĂLĂRAŞI Judecătoria CĂLĂRAŞI Judecătoria LEHLIU-GARA Judecătoria OLTENIŢA Tribunalul IALOMIŢA Judecătoria FETEŞTI Judecătoria SLOBOZIA Judecătoria URZICENI Tribunalul GIURGIU Judecătoria BOLINTIN VALE Judecătoria GIURGIU Tribunalul ILFOV Judecătoria BUFTEA Judecătoria CORNETU Tribunalul TELEORMAN Judecătoria ROŞIORI DE VEDE Judecătoria TURNU MĂGURELE Judecătoria VIDELE Judecătoria ZIMNICEA Judecătoria ALEXANDRIA Curtea de Apel CONSTANŢA Tribunalul CONSTANŢA Judecătoria CONSTANŢA Judecătoria MANGALIA Judecătoria MEDGIDIA Judecătoria HÂRŞOVA Tribunalul TULCEA Judecătoria BABADAG Judecătoria MACIN Judecătoria TULCEA Curtea de Apel CLUJ Tribunalul BISTRIŢA NĂSĂUD Judecătoria BECLEAN Judecătoria BISTRIŢA Judecătoria NĂSĂUD Tribunalul CLUJ Tribunalul Militar CLUJ-NAPOCA Tribunalul Specializat CLUJ Judecătoria CLUJ-NAPOCA Judecătoria DEJ Judecătoria GHERLA Judecătoria HUEDIN Judecătoria TURDA Tribunalul MARAMUREŞ Judecătoria BAIA MARE Judecătoria DRAGOMIREŞTI Judecătoria SIGHETU MARMAŢIEI Judecătoria TÂRGU LAPUŞ Judecătoria VIŞEU DE SUS Tribunalul SĂLAJ Judecătoria ŞIMLEUL SILVANIEI Judecătoria ZALĂU Judecătoria JIBOU Curtea de Apel CRAIOVA Tribunalul DOLJ Judecătoria BĂILEŞTI Judecătoria CALAFAT Judecătoria CRAIOVA Judecătoria FILIAŞI Judecătoria SEGARCEA Tribunalul GORJ Judecătoria MOTRU Judecătoria NOVACI Judecătoria TÂRGU-CĂRBUNEŞTI Judecătoria TÂRGU JIU Tribunalul MEHEDINŢI Judecătoria BAIA DE ARAMĂ Judecătoria DROBETA-TURNU SEVERIN Judecătoria ORŞOVA Judecătoria STREHAIA Judecătoria VÂNJU MARE Tribunalul OLT Judecătoria BALŞ Judecătoria CARACAL Judecătoria CORABIA Judecătoria SLATINA Curtea de Apel GALAŢI Tribunalul BRĂILA Judecătoria BRĂILA Judecătoria FĂUREI Judecătoria ÎNSURĂŢEI Tribunalul GALAŢI Judecătoria GALAŢI Judecătoria TÂRGU BUJOR Judecătoria TECUCI Judecătoria LIEŞTI Tribunalul VRANCEA Judecătoria ADJUD Judecătoria FOCŞANI Judecătoria PANCIU Curtea de Apel IAŞI Tribunalul IAŞI Tribunalul Militar IAŞI Judecătoria PAŞCANI Judecătoria HÂRLĂU Judecătoria IAŞI Judecătoria RĂDUCĂNENI Tribunalul VASLUI Judecătoria BÂRLAD Judecătoria HUŞI Judecătoria VASLUI Curtea de Apel PITEŞTI Tribunalul ARGEŞ Tribunalul Specializat ARGEŞ Judecătoria CĂMPULUNG Judecătoria COSTEŞTI Judecătoria CURTEA DE ARGEŞ Judecătoria PITEŞTI Judecătoria TOPOLOVENI Tribunalul VÂLCEA Judecătoria BĂLCEŞTI Judecătoria BREZOI Judecătoria DRĂGĂŞANI Judecătoria HOREZU Judecătoria RÂMNICU VALCEA Curtea de Apel ORADEA Tribunalul BIHOR Judecătoria ALESD Judecătoria BEIUŞ Judecătoria MARGHITA Judecătoria ORADEA Judecătoria SALONTA Tribunalul SATU MARE Judecătoria CAREI Judecătoria NEGREŞTI-OAŞ Judecătoria SATU MARE Curtea de Apel PLOIEŞTI Tribunalul BUZĂU Judecătoria BUZĂU Judecătoria PĂTÂRLAGELE Judecătoria POGOANELE Judecătoria RÂMNICU SARAT Tribunalul PRAHOVA Judecătoria CÂMPINA Judecătoria MIZIL Judecătoria PLOIEŞTI Judecătoria SINAIA Judecătoria VĂLENII DE MUNTE Tribunalul DÂMBOVIŢA Judecătoria GĂEŞTI Judecătoria MORENI Judecătoria PUCIOASA Judecătoria RĂCARI Judecătoria TÂRGOVIŞTE Curtea de Apel SUCEAVA Tribunalul BOTOŞANI Judecătoria BOTOŞANI Judecătoria Darabani Judecătoria DOROHOI Judecătoria SĂVENI Tribunalul SUCEAVA Judecătoria CÂMPULUNG MOLDOVENESC Judecătoria FĂLTICENI Judecătoria GURA HUMORULUI Judecătoria RĂDĂUŢI Judecătoria SUCEAVA Judecătoria VATRA DORNEI Curtea de Apel TÂRGU MUREŞ Tribunalul HARGHITA Judecătoria GHEORGHENI Judecătoria MIERCUREA CIUC Judecătoria ODORHEIUL SECUIESC Judecătoria TOPLIŢA Tribunalul MUREŞ Tribunalul Specializat MUREŞ Judecătoria LUDUŞ Judecătoria REGHIN Judecătoria SIGHIŞOARA Judecătoria TÂRGU MUREŞ Judecătoria TÂRNAVENI Curtea de Apel TIMIŞOARA Tribunalul ARAD Judecătoria CHIŞINEU CRIŞ Judecătoria GURA HONŢ Judecătoria INEU Judecătoria LIPOVA Judecătoria ARAD Tribunalul CARAŞ SEVERIN Judecătoria CARANSEBEŞ Judecătoria MOLDOVA-NOUĂ Judecătoria ORAVIŢA Judecătoria REŞITA Tribunalul Militar TIMIŞOARA Tribunalul TIMIŞ Judecătoria FĂGET Judecătoria DETA Judecătoria LUGOJ Judecătoria SÂNNICOLAUL MARE Judecătoria TIMIŞOARA


CurteadeApelBUCURESTI, Nr. dosar: 655/2/2023


Informații generale:

Nr. unic (nr. format vechi): 655/2/2023
Data înregistrării: 2023-02-01
Data ultimei modificări: 2024-09-17T13:55:34.373
Secție: Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal
Materie juridică: Contencios administrativ şi fiscal
Obiect: contestaţie act administrativ fiscal ORD.856/2022
Stadiu procesual: Fond


Sedințe:

Data: 2024-02-28
Ora estimată: 12:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Admite cererea de sesizare a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene pentru pronunţarea unei hotărâri preliminare. În temeiul art. 267 din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene, sesizează Curtea de Justiţie a Uniunii Europene pentru pronunţarea unei hotărâri preliminare cu privire la următoarele întrebări: 1.Dispoziţiile articolelor 107 şi 108 TFUE trebuie interpretate în sensul că o reglementare naţională care impune un impozit doar anumitor producători de energie electrică, precum cei din surse regenerabile, nu tuturor producătorilor de energie electrică, constituie un ajutor de stat acordat celor exceptaţi, supus obligaţiile de notificare? 2.Dispozi?iile art. 3alin. (1) ?i (4), ale art. 9 alin. (2), precum ?i ale art. 58 lit. (b) -(d) din Directiva (UE) 2019/944 ?i ale art. 3 lit. (f), (g) (i) ?i (n) din Regulamentul 2019/943, conform cărora statele membre trebuie să asigure condi?ii de concuren?ă echitabile ?i nediscriminatorii pentru producătorii de energie electrică, trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări na?ionale prin care se impune un impozit suplimentar doar în sarcina anumitor producători de energie electrică, inclusiv cei din surse regenerabile, cu excluderea anumitor categorii de producători de la plata impozitului, de?i to?i producătorii de energie electrică se află într-o situa?ie comparabilă, având în vedere, printre altele, veniturile comparabile ob?inute din vânzarea energiei electrice? 3.Dispozi?iile art. 49, 56 ?i 63 TFUE, respectiv ale art. 17 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări na?ionale prin care se impune un impozit discriminatoriu ?i în cuantum excesiv doar anumitor producători de energie electrică (inclusiv celor din surse regenerabile), cu excluderea altor categorii de producători? 4. Anterior Regulamentului 2022/1854, Directiva (UE) 2019/944 ?i Regulamentul nr. 2019/943 trebuie interpretat în sensul că se opun unei reglementări na?ionale care echivalează cu o fixare a pre?ului de vânzare/o îngrădirea libertă?ii de fixarea pre?ului de vânzare? 5. Principiile precau?iei, prevenirii ?i corectării poluării la sursă ?i principiul „poluatorul plăte?te", precum ?i (b) art. 2 alin. (i) ?i art. 4 din Regulamentul UE 2021/1119 coroborat cu art. 191 alin. 2 din TFUE, respectiv art. 3 alin. (1), (3) şi (4) din Directiva 2018/2001, reglementând obiectivele de neutralitate climatică instituite de Uniunea Europeană, trebuie interpretate că se opun unei legisla?ii na?ionale care aduce atingere obiectivelor europene privind realizarea neutralită?ii climatice ?i politicii Uniunii Europene în materie de taxare a energiei? În caz afirmativ, care sunt criteriile care trebuie respectate la determinarea acelui impozit, pentru a fi respectate principiile mai sus enun?ate? 6. Dispoziţiile art. 401 din Directiva TVA 2006/112/CE trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări naţionale de tipul celei instituite de OUG nr. 27/2022, care impune un impozit pe cifra de afaceri, aplicat asupra veniturilor din vânzarea energiei electrice? Cu cale de atac odată cu fondul. În temeiul art. 413 c.pr.civ., respectiv art. 412 alin. 1 pct.7 c.pr.civ suspendă judecata cauzei până la soluţionarea de către Curtea Constituţională a excepţiei de neconstituţionalitate invocate, respectiv până la pronunţarea hotărârii preliminare de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Cu drept de recurs pe toată durata suspendării judecăţii. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 28.02.2024.
Document: incheiereSuspendare

Data: 2024-02-14
Ora estimată: 12:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Admite cererea reclamantei de sesizare a Curţii Constituţionale. Sesizează Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.15 din O.U.G. nr.27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei şi a Anexei 6 la O.U.G. nr.27/2022, aprobată prin Legea nr. 206/2022 (ambele forme de aplicare, atât forma aplicabilă până la 14.07.2022, cât şi forma aplicabilă începând cu 14.07.2022), precum şi a dispoziţiilor Legii nr. 206/2022 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei prin raportare la prevederile art. 15 din O.U.G. nr. 27/2022. Fără cale de atac. Amână pronunţarea asupra cererii de sesizare a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene cu întrebări preliminare şi asupra cererii de suspendare a judecării cauzei la data de 28.02.2024. Pronunţată astăzi, 14.02.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: incheiereAmanareinitialaapronuntarii

Data: 2024-01-17
Ora estimată: 13:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru a da posibilitatea pârâtului Ministerul Finan?elor să formuleze punct de vedere privind cererea de completare a cererii de sesizare a CJUE
Document: incheieredesedinta

Data: 2023-11-24
Ora estimată: 9:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Admite excepţia lipsei capacităţii procesuale de folosinţă a Direcţiei Generale Proceduri pentru Administrarea Veniturilor. Respinge cererea de chemare în judecată formulată în contradictoriu cu pârâta Direcţia Generală Proceduri pentru Administrarea Veniturilor ca fiind formulată împotriva unei persoane fără capacitate procesuală de folosinţă. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Respinge cererea de chemare în judecată formulată în contradictoriu cu pârâtul Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Ministerul Finanţelor- Direcţia Generală de Soluţionare a Contestaţiilor. Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei Administraţia Sectorului 4 a Finanţelor Publice prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice. Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei Administraţia Fiscală pentru Contribuabilii Mijlocii prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice. Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei de interes. Respinge ca neîntemeiate excepţiile de inadmisibilitate cu privire la petitele 2,6, 7. Cu cale de atac odată cu fondul. Pronunţată, azi, 24.11.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: incheieredesedinta

Data: 2023-11-17
Ora estimată: 9:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 24.11.2023. Pronunţarea se va face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată, azi, 17.11.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: incheiereAmanareulterioaraapronuntarii

Data: 2023-11-10
Ora estimată: 9:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 17.11.2023. Pronunţarea se va face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată, azi, 10.11.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: incheiereAmanareulterioaraapronuntarii

Data: 2023-11-03
Ora estimată: 9:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 10.11.2023 cu privire la excep?iile invocate, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: incheieredesedinta

Data: 2023-10-06
Ora estimată: 9:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru a se comunica cererea de sesizare a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene cu întrebări preliminare, precum şi a se comunica excepţia de neconstituţionalitate.
Document: incheieredesedinta

Data: 2023-05-26
Ora estimată: 9:00
Complet: 9-Completul 18 Fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru a se comunica cererea modificatoare, precum si intampinarile.
Document: incheieredesedinta



Părți *:

ALIZEU EOLIAN SA - Reclamant
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ - Pârât
DGRFP BUCUREŞTI - ADMINISTRAŢIA SECTOR 4 A FINANŢELOR PUBLICE - CU SEDIUL ALES - Pârât
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ-DIRECŢIA GENERALĂ PROCEDURI PENTRU ADMINISTRAREA VENITURILOR- ADMISĂ EXCEPŢIA LIPSEI CAPACITĂŢII PROCESUALE DE FOLOSINŢĂ - Pârât
PREŞEDINTELE AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ-ADMISĂ EXCEPŢIA LIPSEI CALITĂŢII PROCESUALE PASIVE - Pârât
MINISTERUL FINANŢELOR - DIRECŢIA GENERALĂ DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR - Pârât
DGRFP BUCUREŞTI - ADMINISTRAŢIA FISCALĂ PENTRU CONTRIBUABILI MIJLOCII BUCUREŞTI - Pârât