Sedințe:
Data: 2025-10-29
Ora estimată: 12:00
Complet: C2_cons_NCPC
Tip soluție: Admite cererea
Soluția pe scurt: Admite cererea formulată de petentul Tulea Vasilie, domiciliat în municipiul Arad, Calea Radnei, nr. 162-170, bl. 255, sc. A, et. 3, ap. 15, judeţul Arad în contradictoriu cu intimatul Tulea Teodor, domiciliat în comuna Chisindia, nr. 197, judeţul Arad pentru instituire curatelă, şi în consecinţă:
Numeşte pe petentul Tulea Vasilie, domiciliat în municipiul Arad, Calea Radnei, nr. 162-170, bl. 255, sc. A, et. 3, ap. 15, judeţul Arad, în calitate de curator pe seama intimatului persoană bolnavă, conform Certificatului de încadrare în grad de handicap grav cu asistent personal nr.7096/01.10.2025, nerevizuibil, eliberat de Comisia de Evaluare a Persoanelor cu handicap pentru Adulţi Arad din cadrul Consiliului Judeţean Arad în vederea reprezentării acestuia în faţa autorităţilor publice, a instituţiilor publice şi private, precum şi pentru ridicarea şi administrarea veniturilor acestuia.
Curatela se va exercita cu titlu gratuit, numai în interesul celui pus sub curatelă şi i se vor aplica regulile de la mandat.
Curatorul, în numele celui pus sub curatelă, va putea îndeplini următoarele acte: - apărarea intereselor intimatului şi reprezentarea acestuia în faţa autorităţilor; - acte de conservare şi administrare simplă; - va putea face daruri obişnuite potrivite cu starea materială a celui pus sub curatelă;
Pentru încheierea actelor de înstrăinare sau grevare; donaţie sau garantarea obligaţiei altuia; împărţeală; de renunţare la drepturile patrimoniale ale celui pus sub curatelă; tranzacţii ori compromisuri; pentru a intenta acţiuni în justiţie; precum şi pentru a încheia orice alte acte de dispoziţie care depăşesc dreptul de administrare, curatorul va avea nevoie de autorizaţia instanţei de tutelă.
Curatela va înceta/va fi ridicată de către instanţa de tutelă la data încetării cauzelor care au provocat instituirea acesteia la cererea persoanelor prevăzute la art. 185 din Legea 287/2009.
Executorie. Cu drept la apel în termen de 30 de zile de la pronunţare, pentru cei prezenţi, şi de la luarea la cunoştinţă de către orice persoană interesată dar nu mai târziu de 1 an de la data pronunţării. Apelul se depune la Judecătoria Gurahonţ şi nu afectează caracterul executoriu al hotărârii.
Dispozitivul hotărârii se va înscrie din oficiu, electronic, în Registrul Naţional de Evidenţă a Măsurilor de Sprijin şi Ocrotire (RNEMSO) la data rămânerii definitive a hotărârii. Hotărârea se comunică în scris curatorului şi pentru afişare la sediul instanţei şi la primăria de la domiciliul persoanei ocrotite.
Soluţia a fost pusă la dispoziţie prin intermediul grefei în data de 29 octombrie 2025.
Document: _IncheiereFinalaDezinvestire